برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست

ثبت و انعکاس تجربیات معلمان

برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست

ثبت و انعکاس تجربیات معلمان

ماجرایی خواندنی از 'غمنامه یک دختر فریب خورده'

مصطفی لعل شاطری: بی شک با مراجعه به روایات دینی و حتی اسناد تاریخی به این نتیجه می رسیم که همه گواهی می دهند که تمایلات غریزی و به خصوص خواهش های جنسی بزرگترین پرتگاهی است که بر سر راه جوانان قرار دارد و حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: «کم من شهوة ساعة اورثت حزناً طویلاً» چه بسا لذت کوتاه و شهوت زودگذر غصه و اندوه فراوانی به دنبال دارد.

این گونه افراد که صرفاً در جست و جوی کامیابی به تمایلات خود هستند نه تنها باعث بدبختی جامعه محسوب می گردند، بلکه با رفتار ناپسند خود، دیگران را نیز منحرف می نمایند و بنای سعادت یک جامعه را ویران می سازند و سرانجام موجبات سقوط و هلاک آن را فراهم می آورند.

در این بین قرآن کریم به این مطلب مهم اجتماعی تصریح فرموده و عواقب ناشی از وجود این افراد عیاش و شهوت پرست را خاطرنشان می سازد و چنین می گوید: «و اذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیها القول فدمرناها تدمیراً» (الاسراء 16) اراده الهی بر هلاک مردم یک سرزمین موقعی است که شهوت پرستان به گناهکاری و اعمال منافی عفت و اخلاق دست بزنند و جامعه را به راه ناپاکی و لاابالی گری سوق دهند، در این زمان عذاب الهی آنان را فرا می گیرد.

با تمام اشاراتی که ائمه (ع) و حتی نص صریح قرآن به جلوگیری از شهوت و قوای جنسی نمود ولی باز در دنیای معاصر شاهد حوادث عجیب از این نفس سرکش می باشیم. در این بین شاید نقل ماجرایی خواندنی از مصطفی لطفی منظوطی در شرح حال دختر و پسر جوانی که خرمن زندگی و بهار عمر خود را با جرقه یک لحظه شهوت لجام گسیخته، سوزاندند خالی از لطف نباشد، مدرس بستان آباد این واقعه را این گونه نقل می کند که ما با حذف اضافات برای شما آورده ایم.

منفلوطی می نویسد: برای مسافرت مختصری قاهره را ترک گفتم و از رفیق محبوبم جدا شدم، ولی تا مدتی با هم مکاتبه داشتیم متأسفانه چندی گذشت و نامه ای از او به من نرسید و تا پایان مسافرتم ادامه داشت و مرا فوق العاده دچار ناراحتی و نگرانی نمود. 

ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

خفن‌ترین جک‌های ترکی، لری، رشتی و….

این از فرهنگ ایرانی به دور است. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی هستند.
افکارنیوز: با همدیگه بخندیم نه به همدیگه آنقدر این مطلب را بفرستیم و بخوانیم تا عادت های قجری در خندیدن به هموطن( آنکه در دیده ما جا دارد ) در ما بمیرد و با هم یکی باشیم مثل همیشه،مثل زمان های سختی و مثل زمان های جشن و افتخار.


یک روز یه ترکه…

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان.. ؛

خیلی شجاع بود، خیلی نترس.. ؛

یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم


یه روز یه رشتیه..

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛

برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛

اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد.


یه روز یه لره…

اسمش کریم خان زند بود، موسس سلسله زندیه؛

ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد از شدت عمل احتراز می کرد


یه روز یه قزوینی یه…

به نام علامه دهخدا ؛

از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد

یه روز ما همه با هم بودیم…، ترک و رشتی و لر و اصفهانی

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و قفل دوستی ما رو شکستند… ؛

حالا دیگه ما برای هم جوک می سازیم، به همدیگه می خندیم!!!

و اینجوری شادیم

این از فرهنگ ایرانی به دور است. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی هستند.

پس با همدیگه بخندیم نه به همدیگه آنقدر این مطلب را بفرستیم و بخوانیم تا عادت های قجری در خندیدن به هموطن( آنکه در دیده ما جا دارد ) در ما بمیرد و با هم یکی باشیم مثل همیشه،مثل زمان های سختی و مثل زمان های جشن و افتخار

«سن واقعی» شما چند سال است؟

همه ما به سن خود و سال‌هایی که پشت سر می‌گذاریم توجه داریم و گاه افسوس می‌خوریم از این که سال‌ها چه زود پشت سر هم رفتند و ما ماندیم و عددهایی که روی هم انباشته شده است، غافل از این که نه سن ظاهری بلکه این سن واقعی است که پیری و جوانی هر فرد را تعیین می‌کند.
ادامه مطلب ...

برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از ویندوز 7 می توانید بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی خود رمزگذاری کنید.

ادامه مطلب ...

بوی دهان را طبیعی نابود کنید

تا به حال شاید راه های متفاوتی را برای مقابله با بوی بد دهان برگزیده باشید و البته از هیچکدام نیز نتیجه نگرفته اید. در این جا چند روش طبیعی و متفاوت برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

به گزارش صراط، بوی دهان یکی از مسائلی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند و برخی نیز راه مقابله با آن را بلد نیست. این در حالی است که راه های زیادی برای مقابله با آن وجود دارد.

** برگ نعنا یکی از بهترین بوگیرهای دهان است. تعدادی برگ نعنا را در دهان خود قرار دهید و آن ها را به مرور مانند یک شکلات بخورید. این کار باعث می شود تا بسیاری از باکتری های دهان جذب نعنا شده و بوی دهان شما خوب میشود.

** آب نمک نیز می تواند روشی منسب برای نابود کردن بوی دهان باشد. مقداری نمک را در آب ولرم حل کنیدو آن را چند بار قرقره کنید. این محلول بسیاری از بوی بد دهان را از بین می برد.

** مسواک زدن همیشه می تواند گزینه خوبی برای از بین بردن بوی دهان باشد اما این بار مسواک زدن را با جوش شیرین تجربه کنید. این ماده را کمی روی مسواک بریزید و دهانتان را با آن بشویید. البته مواظب باشید آن را نخورید.

** سیب یکی از میوه های ضدباکتری است. این میوه می تواند بسیاری از میکروب هایی که در دهان شما بوی بد تولید میکنند را بکشد و همچنین خیلی راحت بوی بد دهان را از بین می برد.

** شاید به نظر شما خیلی درست به نظر نرسد اما پزشکان به این نتیجه رسیده اند که خوردن ماست می تواند میزان زیادی از باکتری های دهان شما را شته و آن را خوش بو کند.

** ویتامین ها می توانند در این مسیر به شما کمک به سزایی کنند از همین رو بهتر است از ویتامین C استفاده کنید. برای  دریافت این ویتامین روزانه مصرف پرتقال را فراموش نکیند.

** آب زیادی بنوشید تا دهان شما همیشه تمیز باشد. آب خاصیتی دارد که می تواند کثیفی ها را با خود شسته و از دهان شما خارج کند. روزانه نوشیدن 8 تا 9 لیوان آب را فراموش نکنید. 

منبع:قانون

7 اشتباه که نباید موقع خرید موبایل مرتکب شوید

انتخاب گوشی تلفن همراه واقعا کار خیلی سختی نیست به خصوص اگر یک خانم باشید. با خواندن این نوشته می توانید یک حرفه ای باشید و بدون کمک دیگران خودتان بهترین گوشی را انتخاب کنید. حتی می توانید بقیه دوستانتان را راهنمایی کنید ادامه مطلب ...